Seat Leon II (2005 - teraz)

Na rynku wtórnym Seat Leon II kosztuje od 15.000 do 73.000 złotych *


nasza ocena: 4.00

Nowy León, bazujący na płycie podłogowej Golfa V, ma bardziej wyrazistą stylistykę z ukrytymi wycieraczkami i bardziej wkomponowanymi w tylne drzwi klamkami (w podobny sposób jak w nowszych modelach Alfa Romeo). Auto zostało zaprojektowane przez Waltera de'Silvę a linia nawiązuje do stylistyki zapoczątkowanej przez SEATa Alteę.

W związku ze sportowym image auta, gama silników jest uboższa niż ta dostępna dla siostrzanego Golfa. Podstawowym jest wysłużony, 8-zaworowy silnik 1.6 osiągający moc maksymalną 102 KM. Na niekrórych rynkach (np. greckim, polskim), León oferowany jest też z silnikiem 1.4 MPI o mocy 85 KM. Z uwagi na dość słaby i przestarzały podstawowy silnik benzynowy, dużym powodzeniem wśród nabywców cieszy się diesel 1.9 TDI o mocy 105 KM. Bardziej usportowione warianty rozpoczynają się od 150-konnego silnika 2.0 FSI oraz popularnego wysokoprężnego 2.0 TDI o mocy 140 KM. Oba wyposażone są w standardową, 6-stopniową manualną skrzynię biegów (opcjonalnie półautomatyczna DSG). 185-konny wariant 2.0 TFSI, dostępny tylko w Leónie, został zaprezentowany już po premierze, jednak został wycofany ze sprzedaży. Wówczas wprowadzono wariant FR. León FR, wyposażony w podwójną końcówkę układu wydechowego, sportowe siedzenia oraz gałkę drążka skrzyni biegów z logo FR, zadebiutował w czerwcu 2006 roku. Wtedy otrzymał 200-konny silnik TFSI pochodzący z Volkswagena Golfa GTi oraz 170-konny motor 2.0 TDI, dostępny także w Golfie i Audi A3. Dla obu wersji dostępna jest manualna skrzynia o 6 przełożeniach bądź DSG. Automatyczna klimatyzacja dla przedniego rzędu foteli jest w standardzie. Najmocniejszą odmianą Leóna jest 2.0 TFSI Cupra. 241-konny motor jest w stanie rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6.4 sekundy, co czyni go najszybszym i najmocniejszym SEATem w historii. Standardowo Cupra wyposażona jest w 18-calowe, 5-szprychowe felgi, większe hamulce oraz kubełkowe fotele. W 2009 roku León przeszedł facelifting. Zmieniło się przede wszystkim wnętrze samochodu. Oprócz tego zmieniła się nieco linia nadwozia, zderzaki oraz światła. Od 2009 roku produkowana jest również wersja Cupra R. Pod maską znalazł się 265-konny silnik, dzięki któremu auto osiągało "setkę" w 6,1sekundy. Fabrycznie auto zostało wyposażone w szperę XDS.

Zdjęcie

Spalanie

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (11) - zużycie paliwa

2.0 TSI Cupra 265KM10,75-8,00-6,50-
2.0 TSI 16V 211KM10,0010,007,257,505,756,00
2.0 TFSI FR 200KM11,00-8,00-6,25-
2.0 TFSI 16V Cupra 240KM10,75-8,00-6,50-
2.0 TFSI 185KM11,25-8,00---
2.0 FSI 150KM11,25-8,25-6,50-
1.8 TSI 160KM9,008,756,756,505,505,25
1.6 MPI 102KM10,50-7,50-6,00-
1.4 TSI 125KM8,00-6,25-5,00-
1.4 MPI 85KM8,50-6,25-5,00-
1.2 TSI 105KM7,00-5,75-5,00-

Silniki diesla (5) - zużycie paliwa

2.0 TDI DPF FR 170KM-7,00-5,50-4,75
2.0 TDI 140KM6,006,754,755,254,004,50
1.9 TDI 105KM6,50-5,25-4,50-
1.9 TDI 90KM6,75-5,00-4,25-
1.6 CR 105KM5,505,504,504,754,004,25

Seat Leon forum

* Ceny samochodów na rynku wtórnym obliczane są na podstawie cen z ogłoszeń znalezionych w ogólnodostępnych, popularnych portalach ogłoszeniowych.