Renault Clio II (1998 - teraz)

Na rynku wtórnym Renault Clio II kosztuje od 6.000 do 25.000 złotych *


nasza ocena: 4.00

Renault Clio II – zostało zaprezentowane wiosną 1998 roku. Zaprojektowany od podstaw samochód wyróżniał się nowoczesną stylistyką, wyraźnie jednak nawiązującą do poprzednika. Gama silników składała się ze zmodernizowanych jednostek 1,2 l (D7F) i 1,4 l (E7J) znanych z poprzedniej generacji Clio, oraz 1,6 l (K7M) i 1,6 16V (K4M) stosowanych wcześniej w większym modelu Renault Megane. Dostępne były też silniki wysokoprężne - wolnossący oraz turbodoładowany - o pojemności 1,9 l. W 2000 roku pojawiła się jednostka 1,4 16V (K4J), natomiast rok później 1,2 16V (D4F), która zastąpiła ośmiozaworowy silnik 1.4 l (E7J). Także w 2000 roku pojawiła się sportowa wersja Clio II o nazwie Sport. Napędzana była silnikiem o pojemności 2,0 l (F4R) i mocy 169 KM. Pozwalała rozpędzać Clio do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy i osiągać prędkość 220 km/h. W 2001 roku pojawiła się w sprzedaży wersja z czterodrzwiowym nadwoziem typu sedan, zwana w zależności od rynku Renault Clio Symbol, Renault Clio Sedan lub Renault Thalia. W tym samym roku Clio II przeszło gruntowną modernizację, w wyniku której powstał model "phase 2". Zewnętrznie różnił się on całkowicie nową przednią ścianą nadwozia, tylnymi lampami, tylnym zderzakiem, listwami bocznymi i innymi detalami. Od nowa zaprojektowano wówczas wnętrze pojazdu, oraz wprowadzono zmiany w zawieszeniu oraz wyposażeniu odpowiedzialnym za bezpieczeństwo bierne. Od tego czasu Renault odeszło również od dotychczasowego systemu oznaczeń poziomu wyposażenia (RL, RN, RT itp.), na rzecz nowych określeń pochodzących z języka francuskiego (Authentique, Expression, Dynamique itp.). Nowością były turbodoładowane wysokoprężne jednostki napędowe typu common rail o pojemności 1,5 l (K9K) i mocach 65, 82 lub 100 KM. Stosowano je w modelach dCi. Kolejna modernizacja Clio miała miejsce jesienią 2003 roku, kiedy pojawił się model "phase 3". Zakres zmian był jednak niewielki i ograniczał się głównie do kosmetyki poprawiającej nieco wygląd samochodu (m.in. Delikatne przemodelowanie przedniego zderzaka czy "nerek" atrapy chłodnicy.). W tej formie auto dotrwało do 2005 roku, kiedy zaprezentowano jego następcę - Clio III. Nie spowodowało to jednak zakończenia produkcji Clio II. W zmodernizowanej formie ("phase 4") w dalszym ciągu jest oferowany na niektórych rynkach(w tym w Polsce) pod nazwą Clio Storia. Na Zachodnich rynkach model jest oferowany pod nazwą Clio Campus. Aby Unowocześnić przestarzałą sylwetkę Renault zmieniło lekko wygląd wersji Storia/Campus. Zmianie uległ tył,przód oraz podzespoły. Następca modelu Thalia został zaprezentowany w 2008 roku na bazie modelu II, a nie III generacji. Nie jest już tak podobny do modelu Clio.

Zdjęcie

Spalanie

V6

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (2) - zużycie paliwa

3.0 V6 226KM15,00-11,25---
3.0i V6 24V 255KM15,00-----

Sedan

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (2) - zużycie paliwa

1.4i 16V 98KM10,0010,00----
1.4 75KM9,75-----

Hatchback

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (7) - zużycie paliwa

2.0 16V Sport 169KM10,50-----
1.6 16V 107KM9,2510,50----
1.6 90KM9,5010,50----
1.4 16V 98KM8,75-----
1.4 75KM8,7510,00----
1.2i 16V 75KM7,75-6,00---
1.1 58KM8,00-----

Silniki diesla (4) - zużycie paliwa

1.9 dTi 80KM6,75-----
1.9 D 64KM8,00-----
1.5 dCi 82KM5,25-4,25---
1.5 dCi 65KM5,50-4,25---

Renault Clio forum

* Ceny samochodów na rynku wtórnym obliczane są na podstawie cen z ogłoszeń znalezionych w ogólnodostępnych, popularnych portalach ogłoszeniowych.