Honda Civic IX (2012 - teraz)


nasza ocena: 4.00

Honda Civic IX – zadebiutowała w wersji na rynek amerykański 10 stycznia 2011 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit. Sprzedaż auta na rynku amerykańskim rozpoczęła się trzy miesiące później. Jest to pierwsze auto Hondy na rynku amerykańskim z systemem Eco Assist, który poprzez komputer pokładowy będzie pomagać prowadzącemu w oszczędnym trybie jazdy.

Wersja hatchback, przeznaczona na rynki światowe z wyjątkiem Ameryki Północnej zadebiutowała rok później na Frankfurt Motor Show 2012. Stylistycznie model jest ewolucją poprzednika, choć nadano mu mniej obłych kształtów i poprawiono przestronność wnętrza. Tył wersji hatchback budzi spore kontrowersje, co pokazuje, że wprowadzenie poprawek w uważanej za udaną stylizacji poprzednika było bardzo dużym wyzwaniem dla stylistów Hondy.

Dla dziewiątej generacji przewidziano aż 5 wersji nadwoziowych. Dla Europy, Azji, Australii i Ameryki Południowej - hatchbacka, sedana i kombi (debiutujące najpóźniej - w 2013 roku). Dla Ameryki Północnej - zmodernizowanego od strony technicznej na potrzeby północnoamerykańskiego rynku sedana oraz coupe. Między europejską i 'światową' wersją modelu sedan różnice są kosmetyczne i dużo mniejsze, niż w poprzednich wcieleniach, ponieważ tym razem Honda zastosowała ten sam wygląd dla wersji sedan na całym świecie. Więcej różnic można znaleźć pod maską.

Zdjęcie

Spalanie

Sedan

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silnik benzynowy - zużycie paliwa

1.8 i-VTEC 142KM8,759,006,756,505,505,00

Hatchback 5d

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (2) - zużycie paliwa

1.8 i-VTEC 142KM5,756,255,756,255,004,75
1.4 i-VTEC 100KM6,50-6,00-4,75-

Honda Civic forum