Fiat Punto Punto Evo (2009 - 2012)

Na rynku wtórnym Fiat Punto Punto Evo kosztuje od 15.000 do 75.000 złotych *


nasza ocena: 4.00

W drugiej połowie października 2009 roku wprowadzono do sprzedaży zrestylizowany i zmodernizowany przez Fiat Centro Stile model Fiat Grande Punto pod nową nazwą Fiat Punto Evo. Stosowane są w nim silniki spełniające normę Euro 5. Jednostki benzynowe są wyposażane w elektrohydrauliczny system sterowania zaworami MultiAir, który ogranicza zużycie paliwa kontrolując dopływ powietrza bezpośrednio przez zawory wlotowe, bez wykorzystania przepustnicy. System ten, dzięki ulepszonej kontroli spalania, ogranicza emisję do środowiska szkodliwych gazów oraz polepsza osiągi poprzez zwiększenie mocy i momentu obrotowego. Silniki Diesla to jednostki typu Multijet drugiej generacji. Wykorzystują one nowe wtryskiwacze w systemie common rail, które dzięki hydraulicznemu serwo-zaworowi o odpowiedniej równowadze, z większą dokładnością kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, co zwiększa szybkość i elastyczność pracy jednostki napędowej. Ponadto wprowadzono silniki dwupaliwowe, czyli zasilane metanem lub gazem LPG i benzyną. Wszystkie wersje silnikowe wyposażono w system Start&Stop, który wyłącza i uruchamia silnik w trakcie postoju na czerwonym świetle lub w korkach ulicznych.

W całkowicie odnowionym wyposażeniu wnętrza zastosowano system Blue&Me - TomTom, czyli przenośną jednostkę nawigacji satelitarnej, która pozwala na obsługę telefonu, nawigacji oraz funkcji informacyjnych za pomocą ekranu dotykowego. Samochód jest standardowo wyposażony w 7 poduszek powietrznych, w tym poduszkę zabezpieczającą kolana kierowcy. Bezpieczeństwo poprawiają również system Hill-Holder, który pomaga ruszać na wzniesieniach, przednie światła przeciwmgielne włączające się automatycznie ze światłami mijania w zależności od kąta skrętu, systemy ABS, EBD i ESP.

Punto Evo trafił na rynek polski w drugiej połowie listopada, jego ceny są nieznacznie wyższe od odmiany przed modernizacją. Po 3 latach stażu na rynku zastąpiła go zmodernizowana wersja pod nazwą Punto 2012.

Brazylijska odmiana modelu różniąca się szczegółami w stylizacji jest wytwarzana od 2010 roku i Fiat nie planuje kończyć produkcji tego modelu w tamtejszej fabryce.

Zdjęcie

Spalanie

Hatchback 5d

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (6) - zużycie paliwa

1.4 Start&Stop 77KM7,506,755,755,504,754,50
1.4 16V MultiAir Start&Stop 105KM7,50-5,75-4,75-
1.4 16V MultiAir 105KM7,50-5,75-4,75-
1.4 77KM7,507,006,005,505,004,50
1.2 Start&Stop 69KM6,75-5,75-4,75-
1.2 65KM7,25-5,75-4,75-

Silniki diesla (4) - zużycie paliwa

1.3 Multijet 16V DPF Start&Stop 75KM5,25-4,00-3,50-
1.3 Multijet 16V DPF Start&Stop 95KM6,005,004,504,003,503,50
1.3 16V Multijet 90KM6,005,504,504,503,75-
1.3 16V Multijet 75KM5,25-4,00-3,50-

Hatchback 3d

silnikspalanie w mieściespalanie średniespalanie w trasie
manualautomatmanualautomatmanualautomat

Silniki benzynowe (6) - zużycie paliwa

1.4 Start&Stop 77KM7,506,755,755,504,754,50
1.4 16V MultiAir Turbo Start&Stop 135KM7,25-5,50-4,50-
1.4 16V MultiAir Turbo 135KM7,25-5,50-4,50-
1.4 77KM7,507,006,005,505,004,50
1.2 Start&Stop 69KM6,75-5,75-4,75-
1.2 65KM7,25-5,75-4,75-

Fiat Punto forum

* Ceny samochodów na rynku wtórnym obliczane są na podstawie cen z ogłoszeń znalezionych w ogólnodostępnych, popularnych portalach ogłoszeniowych.